Een gezonde, evenwichtige voeding wordt gegeten om gezond te blijven en onze algemene conditie te verzorgen. Het voedsel dat je eet wordt opgesplitst in de juiste hoeveelheden die nodig zijn voor elk van de vijf zintuigen (zicht, reuk, tast, smaak en gehoor). Al deze organen en cellen hebben de juiste balans nodig van 2 hoofdelementen, en dat zijn eiwitten en vitaminen. Je hoeft niet evenveel calorieën te eten als je lichaam nodig heeft, alleen maar in die volgorde.

Veel voedingsmiddelen die we eten worden beschouwd als enkelvoudige koolhydraten. Het is belangrijk te begrijpen dat, hoe slank je ook denkt te zijn, je deze voedingsmiddelen toch moet eten als primaire energiebron, omdat ze je de energie geven die je nodig hebt om effectief te zijn in je fitnessroutines.

Het is ook belangrijk op te merken dat spieren meer vet verbranden dan vet zegt Diëtist Utrecht. Dus, als je probeert gewicht te verliezen, moet je ofwel werken om je gewicht te behouden of je moet je calorie-inname verminderen. Hoewel het waar is dat anorexia en boulimia eetstoornissen zijn die de identiteit van mensen verliezen, is het belangrijk op te merken dat er een sterke lichaamsbeeld component is, zelfs wanneer een individu probeert om de aantallen te handhaven. Iedereen weet dat je gezond moet eten om gezond te zijn, maar voor mensen met deze stoornissen is het moeilijk om een gezond lichaamsbeeld te behouden.

Om gezond te zijn is het niet genoeg om slechts vijf of zes groenten per dag te eten. Als je verwacht af te vallen, is een grof grapje dat je een gekookt ei moet eten. Om een gezond en voedzaam dieet te behouden is het het beste om evenwichtig te zijn in de soorten voedsel die je tot je neemt. Probeer niet de nieuwste dieetstrategie te volgen die van de ene dag op de andere is bedacht. Oefeningen moeten gedurende de dag worden gepland, net zoals u zou trainen.

Een ander belangrijk ding om op te merken is dat fitness en voeding niet hetzelfde is als een dieet om gewicht te verliezen. Buiten de obsessie om calorieën te tellen, is er geen dieet dat zo goed is als een afslankdieet als het gaat om resultaten op lange termijn. Volgens beiden moet je, als je probeert af te vallen, proberen de juiste soorten voedsel te eten en moet je vaak bewegen.

Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen die zich met succes aan een traditioneel, gezond dieet houden, diegenen zijn die dit dieet gedurende een lange periode hebben gevolgd. Als u slechts drie dagen per week zou uittrekken voor lichaamsbeweging, zou u verbaasd zijn hoeveel u kunt verliezen als u zich hier langere tijd aan houdt.

Lees meer:
Gezonde leefstijl Utrecht